Inžinierske stavby nominované do pripravovanej publikácie „INŽINIERSKE STAVBY KRAJÍN V-4“

Slovenská komora stavebných inžinierov v spolupráci s inžinierskymi komorami a organizáciami Česka, Maďarska a Poľska pripravuje publikáciu „Inžinierske stavby krajín V-4“, ktorá bude pozostávať zo štyroch dielov.

Vydanie prvého dielu je naplánované na rok 2012 a bude obsahovať 6 vybraných inžinierskych stavieb z každej krajiny, ktoré boli dokončené po roku 1990.

Členovia SKSI zaslali nominácie na inžinierske stavby za Slovensko, ktoré nájdetena tejto stránke, na ktorej môžete v termíne do 15.2.2011 priamo hlasovať za stavby, o ktorých si myslíte, že by sa mali v 1. dieli tejto publikácie objaviť.

Šesť inžinierskych stavieb, ktoré získajú najväčší počet hlasov, bude zaradených do 1. dielu publikácie „Inžinierske stavby krajín V-4“.

doc. Vladimír Benko

 

Nominované stavby :

Most na úseku D1 Ladce- Sverepec (2005) 

Celková dĺžka: 443 metrov, max. rozpätie: 46 metrov.

 

Most na úseku D1 Prešov-Fričovce (2009)

Celková dĺžka 347 metrov, max. rozpätie 35 metrov

 

Estakáda prievoz (2002)

Celková dĺžka 1753 metrov, maximálne rozpätie 38 metrov.

 

Most Lafranconi (1992)

Celková dĺžka 764 metrov, max. rozpätie: 173 metrov.

 

Most Apollo (2005)

Celková dĺžka 854 metrov, max. rozpätie: 231 metrov.

 

Oblúkový most na úseku D1 Jabloňov-Studenec (2011)

Celková dĺžka 683 metrov. Maximálne rozpätie 80 metrov.

 

Prvý vysúvaný most SR pri Štrbe (2007)

Celková dĺžka 598 metrov, max. rozpätie 41 metrov.

 

Estakáda v Považskej Bystrici (2010)

Celková dĺžka 969 metrov, max. rozpätie 122 metrov.

 

Most pred Nitrou (2010)

Celková dĺžka 85 metrov, rozpätie oblúka  70 metrov.

 

Prvý extradosedový most na území SR v Banskej Bystrici (2001)

Celková dĺžka: 48 metrov, max. rozpätie 34 metrov

 

Most cez Hron na R1 pri Žiari nad Hronom (2010)

Celková dĺžka 242 metrov, max. rozpätie 80 metrov

 

Most cez Hron na R1 pri Novej Bani (2006)

Dĺžka 370 metrov, Max. rozpätie: 52 metrov

 

Most v Parchovanoch (2006)

 

Most na hraniciach SR/PL pri Skalitom (2007)

 

Lávka pre peších pri Auparku v Bratislave (2002)

Celková dĺžka: 111 metrov, max. rozpätie 34 metrov

 

Lávka cez Hron pri Žarnovici (2005)

 

Tunel Sitina (2005)

Dĺžka 1189 metrov

 

Homogenizačná hala v Rohožníku (2005) 

 

Silá sladovne v Hurbanove (2002)

 

Vodné dielo Gabčíkovo (1992)

Autor : Ing. Peter Paulík

Zdroj : www.SKSI.sk

 

Otázka : ktorá stavba si podľa Vás zaslúži najviac byť  v publikácii Inžinierske stavby krajín V-4 ?

Zobrazenia: 1098

Komentár


STAVEBNÝ DOZOR
Komentár osoby Ladislav Mihálik o Február 18, 2011 na 21:53
ej, škoda, že som nenafotil most Apollo, ako z neho otľkajú cencúle, kvôli čomu ho na celý deň pekne odstavili doprava v BA zažila kolapsus ako vyšitý. takú fotku by sme mali dať do tej knihy :-)

ARCHITEKT
Komentár osoby Martin Procházka o Február 15, 2011 na 19:16
ten pri Považskej je aj pekne nasvietený - skúsim spraviť nočnú foto keď pôjdem okolo.

© 2024  

Vytvorilo stavebnictvo.sk | partner : stavebnikomunita.cz |

  Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby