Konzolový systém nového pavilónu firmy Porsche zachytáva eleganciu luxusnej značky.
Pavilón Porsche vo Wolfsburgu bol vyznamenaný Nemeckou dizajnovou radou cenou Automotive Brand Award 2012 v kategórii 'Best of Best - Architecture'.

 

Prvýkrát od svojho otvorenia v roku 2000 dostal tématický park vo Wolfsburgu ďalšiu stavebnú konštrukciu v podobe nového pavilónu Porsche, ktorý má vyjadriť dôležitosť značky v rámci skupiny Volkswagen.
Použité krivky a ohyby robia z pavilónu dynamickú sochu, charakteristickú pre imidž značky. Budova bola navrhnutá architektonickou firmou HENN. Celý areál evokuje pokojnú, bezproblémovú jazdu autom a zdvihnutá línia "spomaľuje" len preto, aby sa ponoril vpred v oblúkoch s neustále sa meniacim polomerom. Použitie obkladu z nerezovej ocele vedie k vytvoreniu dojmu homogénnej jednoty a neustále sa meniaceho vzhľadu v závislosti na svetelných a poveternostných podmienkach. Konzola nad vchodom do pavilónu je dlhá 25 metrov a dosahuje až nad lagúnu.
Pod veľkou asymetrickou strechou sa otvárajú kryté vonkajšie priestory. Tento priestor je vizuálne spojený s okolitou krajinou, ale tvorí vlastný akustický kryt, kde sa nachádza posedenie pre niekoľko sto hostí. Architektúra aj okolitá krajina tvoria koherentné, tečúce kontinuum.
Vnútri pavilónu sa rozkladajú koncentrované priestory, ktoré návštevníkom sprostredkúvajú styk so značkou športových áut a jej históriou. Elipticky zahnutá rampa objíma dynamický princíp architektúry a vedie návštevníka k nižšej, asi 400 m2 veľkej, výstavnej ploche.

 

 

architecture design, modern architecture, and green architecture

Zobrazenia: 643

Komentár


DIZAJNÉR
Komentár osoby Ing.Hruskó Krisztián,PhD. o November 7, 2012 na 16:04

Vyzerá cool, nie je to náhodou práca pani "Záhady"?

© 2024  

Vytvorilo stavebnictvo.sk | partner : stavebnikomunita.cz |

  Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby