Každý druhý Slovák využíva možnosť samoobslužného nakupovania

Ženy ju využívajú takmer raz tak často ako muži. Vyplýva z prieskumu, ktorý si nechala vypracovať spoločnosť HORNBACH pri príležitosti spustenia pilotnej prevádzky aplikácie SELF SCAN v Košiciach. Spoločnosť je prvou zo segmentu hobby marketov, ktorá poskytla svojim zákazníkom možnosť samoobslužného nakupovania. Po úspešnom testovaní nasadil HORNBACH túto možnosť nakupovania aj do novej predajne v Prešove.

„Rozumieme, ako môže byť ušetrený čas pre našich zákazníkov dôležitý. Každý macher sa chce radšej venovať projektu ako stáť v rade pri pokladni. Od júla môžu majstri nakupujúci v košickej predajni využiť v aplikácii funkciu self-scan, pomocou ktorej si tovar naskenujú sami už počas nakupovania,“ vysvetľuje David Kolář, marketingový riaditeľ spoločnosti HORNBACH pre Slovenskú a Českú republiku. 

Aby sa spoločnosť HORNBACH oprela o reálne fakty, nechala si spoločnosťou Median vypracovať prieskum, ktorý bol zameraný na využívanie moderných technológií počas nakupovania. Prieskumu sa zúčastnilo 258 respondentov z košického kraja, vo veku od 18 rokov. Podľa údajov získaných z prieskumu využíva samoobslužné nakupovanie každý druhý Slovák, pričom ženy ju využívajú raz tak často ako muži. Až 60 % opýtaných žien uviedlo, že spôsob samoobslužného nakupovania využijú vždy keď je možnosť. Rovnako odpovedalo viac ako 30 % mužov. Na otázku ako často využívajú samoobslužné pokladne, odpovedalo 70 % opýtaných, že ich využívajú často alebo občas. Naopak, 3 % respondentov vo veku od 40 do 49 rokov uviedlo, že nemajú s týmto spôsobom nakupovania žiadne skúsenosti. Pozitívnu skúsenosť so samoobslužným nakupovaním uviedlo viac než 60 % opýtaných vo veku od 30 až 39 rokov. Ako najväčšiu výhodu samoobslužného nakupovania uviedli jednotlivé vekové kategórie rozdielne. Kým pre respondentov vo veku od 40 do 49 rokov je najväčším benefitom samostatnosť, pre vekovú kategóriu 30 až 39 rokov je najväčšou výhodou rýchlosť. Pre viac ako 60 % všetkých opýtaných je možnosť samostatného nakupovania pri výbere predajne dôležitá.

Výsledky prieskumu

Na otázku ako často využívajú samoobslužné pokladne, odpovedalo takmer 70 % opýtaných, že ich využívajú často alebo občas. Najväčšiu skupinu, až 85 %, tvorili respondenti vo veku od 18 do 29 rokov. So samoobslužným nakupovaním nemajú žiadnu skúsenosť 3 % respondentov vo veku od 40 do 49 rokov a 7 % od 18 do 29 rokov. 

 

*zdroj Median, prieskum realizovaný 08/2019 pre spoločnosť HORNBACH

 

Viac než polovica opýtaných v dotazníku uviedla, že samoobslužné nakupovanie využívajú často alebo občas. Viac než 60 % opýtaných vo veku od 30 až 39 rokov uviedlo pozitívnu skúsenosť s týmto spôsobom nakupovania. Naopak najmenšiu skúsenosť mali respondenti vo veku od 50 do 59 rokov.

*zdroj Median, prieskum realizovaný 08/2019 pre spoločnosť HORNBACH

 

Najväčšie rozdiely v odpovediach medzi jednotlivými vekovými skupinami sa objavili pri otázke čo je najväčšou výhodou samoobslužného nakupovania. Respondenti vo veku do 18 do 29 rokov uviedli ako najčastejší dôvod samostatnosť a hneď za ním flexibilitu. Rýchlosť je suverénne najväčšou výhodou podľa opýtaných vo veku 30 až 39 rokov. Kým 40 až 49 ročný považujú za najväčšiu výhodu samostatnosť, tak pre skupinu od 50 do 59 rokov je najväčšou výhodou úspora času.

*zdroj Median, prieskum realizovaný 08/2019 pre spoločnosť HORNBACH

 

Na otázku, ak je v predajni možnosť samoobslužného nakupovania, ako často ju využijú, odpovedalo až 60 % žien, že vždy keď je možnosť a iba 9 % z nich ich využíva náhodne. Pre porovnanie, 36 % mužov uviedlo, že využíva túto možnosť vždy, 31 % v závislosti od rôznych faktorov a v prípade 33 % je využitie náhodné. 

*zdroj Median, prieskum realizovaný 08/2019 pre spoločnosť HORNBACH

 

Na otázku, na koľko je pre respondentov rozhodujúca možnosť samoobslužného nakupovania odpovedalo viac než 60 %, že je pre nich táto možnosť dôležitá. Pre 85 % opýtaných vo veku od 50 do 59 rokov je táto možnosť skôr dôležitá. 

 

 

*zdroj Median, prieskum realizovaný 08/2019 pre spoločnosť HORNBACH

 

„Cieľom nášho prieskumu bolo zistiť záujem našich zákazníkov o moderné spôsoby nakupovania. S výsledkami sme spokojní, pretože nám potvrdili, že náš inovatívny pokrok je v súlade s našimi zákazníkmi. Oni a ich projekty sú stále našou prioritou. Preto sme sa rozhodli zaviesť SELF SCAN aj do novej predajne v Prešove, ktorú sme otvorili v polovici septembra. Postupne ho chceme aplikovať  do všetkých predajní na Slovensku a v Čechách,“ hovorí David Kolář.

Rodinná firma HORNBACH je priekopníkom v odbore, ktorý drží krok so stúpajúcimi nárokmi svojich zákazníkov. Na predajniach je preto samozrejmosťou digitalizácia formou online poradcov, vrátane videonávodov na domovskej stránke a e-shopu. K dispozícii je bezplatná wi-fi a tiež nové zákaznícke počítače. Zákazníci si tak môžu priamo v predajni urobiť prieskum a cenové porovnanie produktov alebo si vybraný tovar objednať v e-shope s dopravou priamo domov.

Zobrazenia: 132

Komentáre k tomuto článku sú uzavreté

© 2024  

Vytvorilo stavebnictvo.sk | partner : stavebnikomunita.cz |

  Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby