Nedávno, pri odovzdávaní jedného projektu sa mi stala zaujímavá vec. Prvý variant sa zadávateľovi nepáčil, aj keď spĺňal všetky formálne podmienky uvedené na začiatku a bol dobre architektonicky vyriešený. Pocitovo tam niečo nesedelo, aj keď všetko malo byť v poriadku, museli sme projekt prepracovať. V prepracovanom projekte sa zmenila len farebnosť a niektoré detaily na dizajne nábytku – usporiadanie priestoru, doplnky, charakter nábytku... všetko ostalo nezmenené. S výsledkom bol klient nadmieru spokojný.

 

 

 

obývačka - pôvodný návrh

obývačka - prepracovaný návrh

 

Táto skúsenosť ma priviedla k zisteniu, že najrozhodujúcejším faktorom pri (pocitovom) vnímaní interiéru nie je architektonické usporiadanie priestoru, dokonca ani dizajn nábytku – rozhodujúce je farebné riešenie a osvetlenie (atmosféra). Zlé farebné riešenie a osvetlenie priestoru totiž nezachráni žiadny exkluzívny dizajn, kým na druhej strane slabší dizajn často krát zachránia práve nápadité farebné prvky a osvetlenie. Bavíme sa pritom samozrejme o vizuálnom vnímaní, nie funkčnom usporiadaní...

jedáleň - pôvodný návrh

jedáleň - prepracovaný návrh

 

Budem rád ak sa k tomuto (nie príliš originálnemu) zisteniu vyjadrí niekto, kto má podobné skúsenosti.

 

Juraj Karlík

 

 

Projekt – dizajn a vizualizácie:

Ing. Juraj Karlík, Ing. Juraj Ďurček a Ing. Miroslav Vaňo

 

www.neopolis.eu

 

 

Zobrazenia: 5605

Komentár


ARCHITEKT
Komentár osoby marketa anna medas o December 5, 2013 na 22:42

niekedy je aj dobre vynovit kniznicu. farby, na to su vzorkovniky, kde je obrovska skala farieb. a uz len doladit:) 


ARCHITEKT
Komentár osoby Silvia Ce. o November 15, 2013 na 17:31

 To je idealny priklad harmonie a disharmonie farieb. Pvy navrh nema farby v harmonii, kdezto druhy ano. Existuje vseobecne vnimana harmonia farieb, zalezi na presnom odtieni farby, nie iba "hneda nejde s modrou"... Prvy navrh ma skombinovane farby z roznych skupin, ktore spolu neladia. Konkretne stena teplej cervenej farby neladi s bielou sedackou a sivymi vankusmi. Druhy navrh - jedalen detto - biele osvetlenie, stena do siva a biele stolicky neharmonizuju s  tym odtienom cervenej. Vseobecnu harmoniu farieb vnimaju vsetci ludia, je vrodena, nieco ako hudobny sluch. Nemusite byt hudobnik, aby ste poculi ked niekto spieva falosne. Viac tu http://www.abcfarby.sk/  alebo http://www.colour-affects.co.uk/


DIZAJNÉR
Komentár osoby Ing.Hruskó Krisztián,PhD. o Január 25, 2011 na 7:33

s tým pádom pobozkaj aj tvojho spolubývajúceho... :)

lebo nakoľko sú oni moji natoľko som ja ich - ja to takto neberiem

oni sú sqvelí osobnosti aj sami. Pokope huuuu...


PROJEKTANT
Komentár osoby Milan Olšavský o Január 24, 2011 na 21:17

Presne tak najlepsia je skica, zakladne farby + popis. Investor mozno zapoji aj fantaziu :-). Je nuteny sa procesu tvorby viac venovat a v konecnom dosledku bude mat lepsi pocit. Ked to uz raz vidi na vizualizacii v konecnom dosledku uz nie je tak prekvapeny, alebo je koli tomu, ze cervena nie je vinovo cervena ale cervena z cinskej restauracie :-D


DIZAJNÉR
Komentár osoby Ing. Juraj Karlík o Január 24, 2011 na 20:09
Ako tak čítam komentáre a zamýšľam sa nad tým, vychádza mi z toho len jedno - vrátiť sa o krok dozadu a robiť návrhy formou ručne kreslených skíc. Toto riešenie (samozrejme nie reálne) by bolo najideálnejšie - nábytok schematicky v základných farbách, celková farebnosť len naznačená - každý klient by chápal, že skica je len schéma a že konkrétne farby a zariadenie (svetlá, doplnky) sa vyberú zo vzorkovníka. Takto si ľudia mýlia schému (vizu) s fotkou a požadujú rovnaký výstup aj v realizácii, čo samozrejme nieje možné...

DIZAJNÉR
Komentár osoby Ing.Hruskó Krisztián,PhD. o Január 24, 2011 na 19:43

Vysvetli klientovi rozdiel medzi tým čo vidí farbu steny na monitore, mať to vytlačené, vidieť to vzorkovníku a vidieť to na stene, nebodaj do obedu je iné svetlo v interiéri ako po obede. Farba nábytku detto.

Nebodaj lampy: ďalší cirkus, niečo na vizoške, hľadaj v katalógu, keď sa to namontuje svieti slabšie ako by to klient chcel. Farbami a svetlami je ako Hlava XXII. A to ešte len začiatok...


ARCHITEKT
Komentár osoby Martin Procházka o Január 24, 2011 na 18:54
Chris:vizošky klamú :) - v roku 2004 som robil tento interiér - pán architekt bol detailista - hrali sme sa hodne s farbami a osvetlením, proste vzorka a na rendri aby vyzeralo čo najreálnejšie - trochu som už prevracal oči ale neviem či som odvtedy spravil tak detailnu vizošku interiéru ktorá by sedela aj s reálnymi farbami, a rád si ju pozriem aj po rokoch :-) (vidí sa mi to už veľký zabijak času až takto detailne riešiť farby) - najbližšie je vo Vray isť cez metódu Linear Workflow (pre teba to bude ale nudné čítanie :-) - najbližšie je k tomu asi difuzna farba v slote ked sa nastavuje material. Keď sa sfotí interiér tak fotka závisí aj od nastavenia fotaku nielen od reality - to iste s vizoskami

PROJEKTANT
Komentár osoby Milan Olšavský o Január 24, 2011 na 18:46

Moj názor na vizualizácie : čím ich spravíš realistickejšie tým viac bude klient od teba chcieť doťahovať detaily :-)

niektorý klienti sú schopný chodiť s vizualizáciou na stavbu a trízniť stavbárov kým to nebude ako na VIZE čo bohužial nie je možné. najlepšie je asi vziať na stavbu vzorky farieb natrieť kúsok steny a klient nech si vyberie :-)

Ja hlasujem za monochromatické vizualizácie :-) zobrať do ruky pastelky a hotovo :-D


DIZAJNÉR
Komentár osoby Ing.Hruskó Krisztián,PhD. o Január 24, 2011 na 18:19

Otázka: nechať si výber farebného odtieňa na investora alebo nie.

1. Vo štvrtok sa mi vysťažoval náš jeden stolár že pani vybrala odtieň na kuch.linku, + 2krát to potvrdila. Namontovali. Je to zle lebo nevyzerá farba ako na vizoške...

2. Pred dvomi týždňami kolegyňa vybrala odtieň do jednej detskej izby podľa vizošky, keď to už bolo namaľované klientka jujkala že ona si myslela inú farbu...

Budte múdri...! :o\


DIZAJNÉR
Komentár osoby Jana Kadlicová o Január 19, 2011 na 6:08

Plne suhlasim, je to aj moja neorginalna skusenost. Ja hram sama so sebou taku hru: pri vstupnom rozhovore samozrejme mapujem psychologiu klienta a snazim sa v duchu dospiet k "jeho/ich" farbe. Zaverecny dotaz /last but not least/ k farebnemu prevedeniu, je takym mojim malym testikom dedukcie. A tu sa sranda konci a zacina rypanie do klienta: naschval mu emotivne predkladam predstavu inej farby: musi to byt lebo iba pri takejto skuske zistim silu jeho presvedcenia /resp, sirku moznych prerabok/. Hlavne ide o to, zistit co klient NAOZAJ potrebuje: v case zadania ma iste dlhodobejsie psychologicke nastavenie, tomu zodpoveda pocit a potreba istej atmosfery, no a ta sa dosiahne farbou a nasvietenim. No a potom zistim, ze cela instalovana nadhera sa vobec nepouziva, lebo sa setri ...

 

jk

© 2024  

Vytvorilo stavebnictvo.sk | partner : stavebnikomunita.cz |

  Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby