Nedávno, pri odovzdávaní jedného projektu sa mi stala zaujímavá vec. Prvý variant sa zadávateľovi nepáčil, aj keď spĺňal všetky formálne podmienky uvedené na začiatku a bol dobre architektonicky vyriešený. Pocitovo tam niečo nesedelo, aj keď všetko malo byť v poriadku, museli sme projekt prepracovať. V prepracovanom projekte sa zmenila len farebnosť a niektoré detaily na dizajne nábytku – usporiadanie priestoru, doplnky, charakter nábytku... všetko ostalo nezmenené. S výsledkom bol klient nadmieru spokojný.
Táto skúsenosť ma priviedla k zisteniu, že najrozhodujúcejším faktorom pri (pocitovom) vnímaní interiéru nie je architektonické usporiadanie priestoru, dokonca ani dizajn nábytku – rozhodujúce je farebné riešenie a osvetlenie (atmosféra). Zlé farebné riešenie a osvetlenie priestoru totiž nezachráni žiadny exkluzívny dizajn, kým na druhej strane slabší dizajn často krát zachránia práve nápadité farebné prvky a osvetlenie. Bavíme sa pritom samozrejme o vizuálnom vnímaní, nie funkčnom usporiadaní...
Budem rád ak sa k tomuto (nie príliš originálnemu) zisteniu vyjadrí niekto, kto má podobné skúsenosti.
Juraj Karlík
Projekt – dizajn a vizualizácie:
Ing. Juraj Karlík, Ing. Juraj Ďurček a Ing. Miroslav Vaňo
Komentár
niekedy je aj dobre vynovit kniznicu. farby, na to su vzorkovniky, kde je obrovska skala farieb. a uz len doladit:)
To je idealny priklad harmonie a disharmonie farieb. Pvy navrh nema farby v harmonii, kdezto druhy ano. Existuje vseobecne vnimana harmonia farieb, zalezi na presnom odtieni farby, nie iba "hneda nejde s modrou"... Prvy navrh ma skombinovane farby z roznych skupin, ktore spolu neladia. Konkretne stena teplej cervenej farby neladi s bielou sedackou a sivymi vankusmi. Druhy navrh - jedalen detto - biele osvetlenie, stena do siva a biele stolicky neharmonizuju s tym odtienom cervenej. Vseobecnu harmoniu farieb vnimaju vsetci ludia, je vrodena, nieco ako hudobny sluch. Nemusite byt hudobnik, aby ste poculi ked niekto spieva falosne. Viac tu http://www.abcfarby.sk/ alebo http://www.colour-affects.co.uk/
s tým pádom pobozkaj aj tvojho spolubývajúceho... :)
lebo nakoľko sú oni moji natoľko som ja ich - ja to takto neberiem
oni sú sqvelí osobnosti aj sami. Pokope huuuu...
Presne tak najlepsia je skica, zakladne farby + popis. Investor mozno zapoji aj fantaziu :-). Je nuteny sa procesu tvorby viac venovat a v konecnom dosledku bude mat lepsi pocit. Ked to uz raz vidi na vizualizacii v konecnom dosledku uz nie je tak prekvapeny, alebo je koli tomu, ze cervena nie je vinovo cervena ale cervena z cinskej restauracie :-D
Vysvetli klientovi rozdiel medzi tým čo vidí farbu steny na monitore, mať to vytlačené, vidieť to vzorkovníku a vidieť to na stene, nebodaj do obedu je iné svetlo v interiéri ako po obede. Farba nábytku detto.
Nebodaj lampy: ďalší cirkus, niečo na vizoške, hľadaj v katalógu, keď sa to namontuje svieti slabšie ako by to klient chcel. Farbami a svetlami je ako Hlava XXII. A to ešte len začiatok...
Moj názor na vizualizácie : čím ich spravíš realistickejšie tým viac bude klient od teba chcieť doťahovať detaily :-)
niektorý klienti sú schopný chodiť s vizualizáciou na stavbu a trízniť stavbárov kým to nebude ako na VIZE čo bohužial nie je možné. najlepšie je asi vziať na stavbu vzorky farieb natrieť kúsok steny a klient nech si vyberie :-)
Ja hlasujem za monochromatické vizualizácie :-) zobrať do ruky pastelky a hotovo :-D
Otázka: nechať si výber farebného odtieňa na investora alebo nie.
1. Vo štvrtok sa mi vysťažoval náš jeden stolár že pani vybrala odtieň na kuch.linku, + 2krát to potvrdila. Namontovali. Je to zle lebo nevyzerá farba ako na vizoške...
2. Pred dvomi týždňami kolegyňa vybrala odtieň do jednej detskej izby podľa vizošky, keď to už bolo namaľované klientka jujkala že ona si myslela inú farbu...
Budte múdri...! :o\
Plne suhlasim, je to aj moja neorginalna skusenost. Ja hram sama so sebou taku hru: pri vstupnom rozhovore samozrejme mapujem psychologiu klienta a snazim sa v duchu dospiet k "jeho/ich" farbe. Zaverecny dotaz /last but not least/ k farebnemu prevedeniu, je takym mojim malym testikom dedukcie. A tu sa sranda konci a zacina rypanie do klienta: naschval mu emotivne predkladam predstavu inej farby: musi to byt lebo iba pri takejto skuske zistim silu jeho presvedcenia /resp, sirku moznych prerabok/. Hlavne ide o to, zistit co klient NAOZAJ potrebuje: v case zadania ma iste dlhodobejsie psychologicke nastavenie, tomu zodpoveda pocit a potreba istej atmosfery, no a ta sa dosiahne farbou a nasvietenim. No a potom zistim, ze cela instalovana nadhera sa vobec nepouziva, lebo sa setri ...
jk
Vypracujeme svetlotechnický posudok.
svetlotechnika - vypracujeme svetlotechnický posudok pre Váš projekt.
Komentáre môžu pridávať iba registrovaný členovia.
Pripojte sa k sieti Stavebnictvo.sk - Pre tých čo pomáhajú, alebo chcú lepšie bývať.