Zdravím :)

chcem sa opytat aky je rozdiel v 3D modelovacích programoch ako je napriklad  Autodesk 3ds Max, Rhinoceros 3D, Cinema 4D, Sketchup, Blender  .... Konkretnejsie by som chcel vediet ak napriklad pracujem v sketchupe a rozhodnem sa pracovat v 3ds Maxe o kolko moznosti budem mat viacej a co mi nove ponukne ci by bolo nieco co by som len velmi tazko dosiahol v sketchupe...... napriklad  toto  3ds Max dokaze ale Rhinoceros nie :D .... je to preto lebo dlhsie premyslam ze sa na nejaky ten program zameriam ale kazdy ma presviedca ze ten druhy je lepsi a mam dilemu... aj ked najviac zalezi na cloveku ktory to robi a nie od programu ale napriek tomu sa pytam :) ( o cenu mi tak teraz nejde iba o samotne funkcie)  Dakujem :)

Zobrazenia: 2670

Odpovedať na toto

Odpovede na túto diskusiu

Ak by som teraz začinal s 3D modelovanim asi by som sa vrhol na BLENDER myslím že je to  momentálne top opensource riešenie pre 3D modelovanie , animovanie  a  render. Na 3ds  max som nedal  este do nedávna dopustit  ale mám pocit ze posledné roky nespravili nic nove alebo prevratne skor si myslim ze stagnuju. Ale je jedno v čom začnes pracovať princíp je všade rovnaký. Ak sa naucis jeden soft na 3D modelovanie rychlo  pochopis aj pracu v inych, sam si najdi co ti najviac vyhovuje treba skusit pozriet zopar tutorialov ....

a neviete znalost ktoreho softu sa najviac vyzaduje v praxi ? .... asi ten 3ds Max mi pride taky najrozsirenejsi .... no ked napisem do zivotopisu ze ovladam Blender ci sketchup alebo napisem 3ds Max tak asi to 3d Maxko zaposopi viac :D ...  

Bohuzial mas pravdu.

3Dmax zaposobi urcite viac, fascinuje ma vsak ze vacsina architektov/projektantov a pod. sa ho mesiace/roky krvopotne uci, plati mastne palky za licencie aby nakoniec vyuzili mozno 5 % jeho potencialu...

Je úplne jedno čo kto má napísané v životopise (papier znesie veľa, radšej mať namakané portfólio ako životopis), ale áno, v prevažnej miere je v ateliéroch využívaný 3DS MAX

...prípadne by som to rozdelil na výhody jednotlivých softwarov pre prácu v kooperácii s ostatnými ľuďmi vs sám na seba, no záleží i na tom, o akú pracovnú pozíciu máte záujem.

...ak chcete pracovať fulltime vo firme, kde už majú svoj zaužívaný postup práce (workflow) na jednom určitom programe je ťažšie uspieť s iným (často sa pracuje i na niekoľko rokov starších verziách, čím väčšia firma tím dlhší cyklus výmeny alebo upgradu, keďže i licencie programov niečo stoja), ale stále je možnosť sa doučiť, a bude to ľahšie, ak už nejaký software budete ovládať, prípadne časť práce budete môcť stále robiť v tom, ktorý ovládate, ak to bude možné. To už záleži i na tom ako vie daný program kooperovať s iným. Teoreticky by mohla výmena dát fungovať napr. na báze .dwg,.fbx,.dae s príslušnými nastaveniami exportu-importu , ale prakticky môže trvať určitý čas, kým sa takýto korektný workflow nájde, a taktiež sa môžu stratiť výhody daného softwaru pre  neskoršie korekcie či aktualizácie ako napr. Nurbs, niečo parametrické, dodatočné dáta... z jedného do ďaľšieho budete dostávať ťažko, alebo to môže dopadnúť ako v Toteme od Chrisa :) Pracoval som pre firmu kde boli v procese zahrnuté i vnútrofiremne vyvýjané scripty uľahčujúce prácu na konkrétny program, takže zmena neprichádzala do úvahu. 

...ak chcete s niekým iba spolupracovať alebo časom sa osamostatniť tu je ten problém menší, keďže si časom vyviniete vlastný postup práce na jednotlivé kroky projektu... no doporučujem ostať pri jednom programe a nevzdávať sa, nemeniť ho...každou ceruzkou sa dá kresliť, "stačí" sa ňou naučiť kresliť...a môj názor na jednotlivé programy (kvôli tomu, že vám nemusí "sadnúť" i grafický interface, doporučujem si stiahnuť a vyskúšat trial verzie)  :

3ds max: 

+ široká základňa užívateľov, čiže i výukových postupov, fóra, zdieľanie informácií

+ veľký výber voľných rošírení v maxscripte pre urýchlenie práce www.scriptspot.com (niektoré sú časom zapracované v samotnom programe)

+ stabilný vývoj a vývojárska firma, ktorá má financie na ďaľší rozvoj programu

+ zvláda bez problémov enormne veľké scény

+ veľký výber rozšírení 3 strán

+- komplexnosť

+ najrozšírenejšia podpora v renderfarmách

+ možnosť svetelných technických analýz

- kótovanie iba cez externý script, inak úplná absencia

- relativne časté padanie

- cena

- iba windows

Rhinoceros:

+ rozšírenie Grasshopper: vizuálne scriptovanie pre parametrické modelovanie (architektúru) i keď v ostatných je určitá možnosť parametrizácie taktiež

+ už i podpora pre render Vray

+ 3d viewer pre iPhone iPad 

Cinema 4d:

+ lokalizácia do češtiny ak máte problém s angličtinou

+ priame napojenie na Archicad od výrobcu

+ k Allplanu je Cinema4d tieto dni zdarma

Sketchup:

+ rýchlejšia výuka

+ veľké rozšírenie v ateliéroch

+- jednoduchosť 

Blender3d: 

+ stabilný vývoj , veľa rozšírení cez jazyk python

+ free

- zatiaľ menej rozšírené pre architektúru, zaujímavý blog o vizualizáciách stavieb v Blendery : http://www.blender3darchitect.com/

prípadne by som si pozrel i Modo (sú tu ešte  možnosti ako Lightwave, Softimage, Maya ale ich použitie je skôr pre herný a filmový priemysel, i keď výnimka by sa určite našla )

odkaz na anketu o používateľnosti modelovacích softwarov na kanadskom serveri cgarchitect.com : http://forums.cgarchitect.com/polls/poll-6-a.html

často CAD softwary zvládnu i 3d modelovanie a ak sa nechcete venovať profesionálne čisto vizualizáciám, pozrel by som sa  i na tento článok o aktuálnych systémoch, ak ste ho ešte nečítal : http://stavebnictvo.sk/profiles/blogs/sucasne-2 

Aj keď ich neovládam, toľko mi je známe, že súhlasím s + - označením :

+ -          pre komplexnosť pri 3ds
+ -          pre jednoduchosť pri Sketch

 :-)

áno, presne takto to treba vziať ...uvedomujem si, že nie každý potrebuje veľké kladivo ...na druhú stranu časom i tie jednoduché sa trochu skomplexňujú, keďže ani vývojári nespia a reflektujú požiadavky užívateľov... a ešte plus pre Sketch oproti ostatným: má v sebe také roztomilé preťahovanie čiarok (možno patentované) :)

Myslim si, ze rada, aby si zacal s Blenderom je skor vrazedna, ako pomocna... nakolko Blender ma jedno z najhorsich UI na svete. v case, ked som pracoval s 3D CAD, MAX, SU a RHINO, otvoril som Blender, ale nedokazal som v tom behom 2 dni urobit absolutne nic.

Po 6 rokoch skusenosti a dennej prace v 3D odporucam zacat so Sketchupom. Tento soft vie sice malo, ale na architekturu (a niekedy i na archviz) to staci. Potom samozrejme je treba prejst na iny software, pokial sa nechces venovat architekture v CADe a kde-tu si urobit nejaky model pre klienta.

Este porovnanie: VSETKY majoritne softy su polygonove, Rhino je NURBSove.

ak by si mal zaujem zacat s jednoduchym NURBS objektom v Rhine, tak mozes skusit nasledovny tutorial:

http://www.youtube.com/watch?v=F0tSW4XWZlg&list=UU-0oWVxiToiyHM...

Kazdopadne - Rhino som si za svoj jediny 3D nastroj spomedzi vsetkych vybral pre skvele licencne podmienky, nizku cenu a hlavne pre NURBS technologiu, ktorou ziskavas ciste matematicke plochy a nie polygonalne trojuholnikove siete. Navyse vyhoda pre organicku architekturu je taka, ze NURBs ako jedine zvladaju bezchybne booleany, pricom vsetky polygonove modelare na tomto stroskotaju.

Dalsia vec, ktoru mam na rhine rad je plna integracia zakladov AutoCADu - pridali do Rhina koty, srafy, layouty... nastastie nepridali ziadnu z chybovych hlasok AutoCADu :P

Blender za posledné roky  spravil veľa keďže doň začali slušne investovať rôzne malé filmové štúdia, videl som čo nové verzie zvládnu a je to o niečom inom ako pred pár rokmi.

Ja osobne by som odporúčal prácu v BIM - Cade (Archicad,Revit, Nemetshek) pokial sa chceš venovať modelovaniu architektúry, nakoľko máš v jednom súbore model budovy + výstup projektovej dokumentácie.Opačný prístup je zdupľovanie práce. Vyššie spominané softy zvládaju celkom slušne aj zložité tvary a kde končia ich možnosti dá sa do nich naimportovať objekty vymodelované v už spomenutých ak chceš ušetriť (blender, sketchup)  ak nie :) tak potom (rhino,cinema 4D, 3ds Max).

Nurbs modelovanie pri Rhine by som nevidel až za takú výhodu pri organickom modelovaní.... v reálnych podmienkach stavby sa "čisté matematické plochy" menia väčšinou na polygonálne trojuholnikové siete ....

Blender by som nevidel tak biedne - UI naozaj nie je "friendly" , ale:

- podpora grafickej karty pri rendrovani  http://www.youtube.com/watch?v=tfGfUwwll1w

- podpora časticových systémov "particles system" http://www.youtube.com/watch?v=TPwxebboWEU&feature=related

Upravim Vasu informaciu - Cena Sketchupu komercneho je zhruba rovnaka ako cena komercneho Rhina

© 2024  

Vytvorilo stavebnictvo.sk | partner : stavebnikomunita.cz |

  Používa

Symboly  |  Nahlásiť problém  |  Podmienky služby